2008年11月23日

やけに暗いボス戦。

えー、この数日間風邪で沈没しておりました。すいません。 さて、今日は"Sonic Adventure 2"より、対バイオリザード戦のBGM"Supporting me"の歌詞を翻訳してみました。 キャラクターがシャドウなためか、やけに暗い曲です。 では、どうぞ!

I'm gonna be desperate,
Never lose, hurry, never lose, hurry.

I believe in my future, farewell to the shadow,
It was my place to live, but now I need your hand.
Lead me out with your light, I have breathed in,
The disgusting air of darkness, but I never lose out.

To the pressure, everything's just like,
An illusion, I'll be losing you, before long...

I never lose my confidence,
I know you were supporting me,
Supporting me, supporting me,
I'll be losing you before long.

もう後がない
目もくれずに、急げ、負けていられない、もっと速く

影に別れを告げて、僕は未来を信じる
ずっとそこで生きてきたが、今こそキミの助けが必要だ
キミの輝きで僕を導いてくれ、闇の息苦しい狂気を
吸い込んできたが、僕は決して我を失わなかった

責め苦の只中では 森羅万象がまるで
幻のように定まらない 君の姿も 程なく消えていきそうだ・・・

自信を失う事はなかったよ
僕を支えてくれていたのか
そばに居てくれて、支えてくれて・・・
もう君の姿が潰えそうだ・・・

コメント(1)

ゲームについてはあまり解らないけれどこの曲の感じをよく捉えていると思う。風邪、お大事に。早く治そうね。